Friday 26 June 2015

SALAM RAMADHAN :)

Salam Ramadhan al-Mubarak ! **hari ke 9 baru admin sempat update** :)
Bagaimana dengan 9 hari yang sudah berlalu dalam bulan yang mulia ini? Apa khabar iman kita setelah para jin dan syaitan diikat bagi mengelakkan kita terganggu akan bisikan-bisikan mereka? Apa khabar amalan kita di dalam bulan rahmat ini? Semakin bertambah dan istiqamah atau sebaliknya? Tepuk dadam taya iman. Hanya diri kita sendiri yang mengetahui akannya di samping Yang Maha Esa.
_________________________

Besok bakal menjadi hari yang kesepuluh bagi kita umat Islam di dunia untuk meraikan Ramadhan pada tahun ini. Yakinkah kita bahawa kita mampu untuk merasai hari "esok" itu? Yakinkah? Sesungguhnya kita sebagai manusia yang sememangnya lemah tidak akan terjangkau untuk mengetahui akan ajal kita sendiri. Oleh sebab itu, ayuhlah bermuhasabah diri beramai-ramai agar kita mampu melaksanakan ibadah semaksimum yang mungkin dengan anggapan bahawa hari ini adalah Ramadhan terakhir untukku.
_________________________

Apakah hikmah bulan Ramadhan sebenarnya? Dalam pada kita melaksanakan ibadah rukun Islam ini ada juga antara kita yang tidak mengetahui akan wajaran dan hikmah bulan yang mulia ini. Justeru itu, adalah menjadi tanggungjawab bagi kami sebagai sedara seIslam untuk mengingatkan teman-teman akan tujuan kita berpuasa.
_________________________




_______________________________________________________

Haa, so dah faham kan kelebihan Ramadhan? JAdi sama-sama lah kita meningkatkan amalan agar kita tidak mensia-siakan bulan rahmat yang hanya datang setahun sekali ini. Wallahualam.

No comments:

Post a Comment